حقوقدانان جوان

این پرنده مردنی نیست

حقوقدانان جوان

این پرنده مردنی نیست

استاد مهدی شهیدی

به طور خلاصه اینجانب مهدی شهیدی ، استاد دانشکده حقوق انشگاه شهید بهشتی (ملی سابق) [در سال 1313] در یک خانواده فرهنگی علمی در شهر قزوین زاده شدم و پدرم را در سنین کودکی از دست دادم.
پس از دوره ابتدایی و متوسطه به اخذ دیپلم ریاضی و مدارک دانشگاهی به موازات مطالعات در ادبیات عرب، منطق، فلسفه، فقه، اصول و سایر علوم مربوط و اخذ گواهی اجتهاد نایل آمدم.
پس از موفقیت در مسابقه ورودی دانشگاه در رشته های مختلف ریاضی، ادبی، طبیعی مانند علوم ریاضی، پزشکی، حقوق و اقتصاد، رشته حقوق دانشکده حقوق دانشگاه تهران را برگزیدم. پس از گذراندن دوره های لیسانس و فوق لیسانس حقوق خصوصی با درجه ممتاز و با گذراندن دوره کارآموزی ، پروانه وکالت دادگستری را به دست آوردم.

به طور خلاصه اینجانب مهدی شهیدی ، استاد دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی (ملی سابق) [در سال 1313] در یک خانواده فرهنگی علمی در شهر قزوین زاده شدم و پدرم را در سنین کودکی از دست دادم.
پس از دوره ابتدایی و متوسطه به اخذ دیپلم ریاضی و مدارک دانشگاهی به موازات مطالعات در ادبیات عرب، منطق، فلسفه، فقه، اصول و سایر علوم مربوط و اخذ گواهی اجتهاد نایل آمدم.
پس از موفقیت در مسابقه ورودی دانشگاه در رشته های مختلف ریاضی، ادبی، طبیعی مانند علوم ریاضی، پزشکی، حقوق و اقتصاد، رشته حقوق دانشکده حقوق دانشگاه تهران را برگزیدم. پس از گذراندن دوره های لیسانس و فوق لیسانس حقوق خصوصی با درجه ممتاز و با گذراندن دوره کارآموزی ، پروانه وکالت دادگستری را به دست آوردم. سپس به کشور فرانسه عزیمت کردم و ظرف مدت کوتاهی که تا آن زمان سابقه‎ای برای آن معلوم نشده ، دوره D.E.S را در حقوق خصوصی و D.E.S. در علوم کیفری را طی کردم و دکترای دولتی (Etat ) را در حقوق خصوصی اخذ کردم و رساله دیگری برای دکترای علوم کیفری در پاریس ثبت کردم که پس از بازگشت به ایران به علت اشتغال زیاد مجال گذراندن رساله این رشته را نیافتم.
پس از بازگشت از فرانسه به عضویت هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه ملی ایران آن زمان با مرتبه استادیاری درآمدم و به موازات تدریس، به طور محدود به کار وکالت دادگستری نیز پرداختم.
در دعاوی بین‎المللی به عنوان صاحب نظر و یا وکیل مدافع شرکت کردم و سالها برای کانون وکلای دادگستری مرکز در اختبار و کمیته استفتائات فعالیت کردم.
ساعات تدریس من زیاد بود و در شروع فعالیت آموزشی و برای سه نیمسال تحصیلی پنجاه ساعت در هفته در دانشکده‎های حقوق و نیز علوم سیاسی و اقتصادی و موسسات دیگر تدریس کردم. تا کنون استاد راهنمای بیش از یکصد و بیست پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری بوده‎ام.
کتابهایی چون، تشکیل قراردادها و تعهدات، اصول قراردادها و تعهدات، آثار قراردادها و تعهدات ،سقوط تعهدات و ارث از اینجانب منتشر شده است..
مقالات و سخنرانی های متعددی در رشته های حقوق مدنی، تجارت، بین‎الملل خصوصی و علوم کیفری و نیز در موضوعات مستحدث، مانند تلقیح مصنوعی انسان و ناباروری و غیره از اینجانب چاپ و منتشر شده است.
در سال ۱۳۷۲ به عنوان استاد نمونه دانشگاه شهید بهشتی و در سال ۱۳۸۰ به عنوان استاد نمونه دانشگاههای کشور برگزیده شدم.
مدتی نیز به تدریس قضات دادگستری تهران، اشتغال داشته و دارم.
اکنون به تدریس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ودکترای دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی و نیز دکترای دانشگاه تربیت مدرس و به طور محدود به و کالت دادگستری اشتغال دارم.
توضیح سایت حقوقدان: استاد مهدی شهیدی در تاریخ ۲۵/۱۱/۸۳ به رحمت حق پیوست. روحش شاد، یادش جاودان و راهش پر پوینده.

خلاصه شرح حال تخصصی
سوابق تحصیل:
گواهی اجتهاد در مورد علوم فلسفه،ادبیات ، فقه واصول ،کارشناسی وکارشناسی ارشد رشته حقوق بارتبه‌ممتازی ازدانشکده حقوق تهران ، دوره D.E.S ‏حقوق خصوصی ) دیپلم مطالعات عالی دولتی ( ازفرانسه ،دوره D.E.S ‏علوم کیفری ) دیپلم مطالعات عالی دولتی (ازفرانسه ، دکترای دولتی حقوق خصوصی از فرانسه ،تدریس در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی ودانشکده اقتصاد وعلوم بانکی وخدمات اجتماعی.
زمینه های علمی و تحقیقاتی:
لوایح قانونی قانون مجازات ، ط‌رح قانون اساسی، اصلاح قانون تجارت ، مسائل معضل حقوقی استعلام شده از ط‌رف کانون وکلای دادگستری ،دعاوی مطروح بین سازمانهای دولتی واشخاص حقیقی وحقوقی خارجی ،مسائل استعلام شده از سوی بانک مرکزی و دفتر خدمات حقوقی بین المللی درکمیته های تخصصی و شورای حقوقی وزارت راه وترابری.

زمینه علمی مقالات:
مسائل متنوع حقوقی ،حقوق مدنی بازرگانی وادله اثبات دعوی ،مسائل حقوقی مربوط به موضوعات مستحدث حاوی بحثها و تحلیلهای حقوقی برای اولین بار نظیر تلقیح مصنوعی انسان ،وضعیت حقوقی کودک آزمایشگاهی ومسائل کیفری.

استاد مهدی شهیدی در تاریخ ۲۵/۱۱/۸۳ به رحمت حق پیوست. روحش شاد، یادش جاودان و راهش پر پوینده.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد