حقوقدانان جوان

این پرنده مردنی نیست

حقوقدانان جوان

این پرنده مردنی نیست

رئیس جمهور در پاسخ به سوال نمایندگان

تلاش کردیم طرح سئوال اجرا نشود، اما نشد


محمود احمدی نژاد رئیس دولت نهم و دهم با حضور در مجلس شورای اسلامی برای پاسخ به سوال برخی از نمایندگان با تأکید بر اینکه طرح سوال از رئیس جمهور حق نمایندگان است گفت: تلاش زیادی کردیم تا این سوال اجرا نشود اما هیأت رئیسه در نهایت تصمیم بر اجرای آن گرفت و ما نیز مطیع هیأت رئیسه هستیم.

محمود احمدی نژاد در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی با حضور در صحن علنی مجلس برای پاسخگویی به نمایندگان گفت: طبق قانون سوال از رئیس جمهور حق مجلس است و وزرا و رئیس جمهور باید پاسخگوی سوالات نمایندگان باشند.

احمدی نژاد با تأکید بر اینکه این سوالات مدت هاست مطرح شده است، افزود: سوالات مطرح شده از مدت‌ها پیش وجود داشته است و در رسانه‌های گوناگون مطرح شده و امروز از سوال کنندگان محترم تشکر می‌کنم که فرصت پاسخ به این سوالات را در اختیار من گذاشتند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه علی مطهری به عنوان یکی از طراحان اصلی طرح سوال از رئیس جمهور بیش از حق قانونی خود یعنی ۱۵ دقیقه صحبت کرد، گفت:‌ آقای مطهری ۲۰ دقیقه صحبت کردند یعنی ۳۳ درصد بیش از زمانی که قانون در اختیارشان گذاشته بود و با این حساب من نیز ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه صحبت خواهم  کرد.

وی ادامه داد:‌ روال مجلس اینگونه است که ۳ دقیقه وقت می گیرند و ۱۱ دقیقه صحبت می کنند.

احمدی نژاد با بیان اینکه پیش از انتخابات آماده حضور در صحن علنی مجلس بودم، افزود: آمادگی اینکه پیش از برگزاری انتخابات برای پاسخگویی به سوالات در مجلس آماده شوم را داشتم اما ممکن بود نتیجه انتخابات به گردن من انداخته شود و در حال حاضر نیز در کشور دیواری کوتاه تر از دیوار ما نیست.

رئیس دولت نهم و دهم با تأکید بر اینکه تلاش زیادی کردیم که سوال برگزار نشود، گفت:‌ برخی می‌گفتند نزدیک به ایام نوروز است و خلق مردم را نباید ترک کرد و با توجه به اینکه بسیاری از نمایندگان این دور از مجلس تا مدتی دیگر همکاران ما در دولت خواهند بود تلاش زیادی کردیم تا این سوال برگزار نشود اما هیأت رئیسه در نهایت تصمیم به اجرای آن گرفت و ما نیز مطیع هیأت رئیسه هستیم.

وی ادامه داد:‌ از آنجایی که من دانش آموز مرتبی بودم شروع به پاسخ گویی سوالات به ترتیب طرح آنها می‌کنم.

احمدی نژاد در پاسخ به سوال اول مطرح شده در خصوص علت مسائل حوزه مترو تهران، گفت: در مصوبه‌ای که نوشته شده است تأکید شده دولت تا پایان سال ۸۹ از محل حساب ذخیره ارزی یا هر عنوان دیگر به صورت تسهیلات با رعایت قانون حداکثر استفاده از توان کشور مبلغ لازم را در اختیار شهرداری قرار دهد و خود نیز ضامن شود.

وی ادامه داد:‌ سؤال اینجاست که دولت چطور وام دهد دولت مگر محلی برای ارائه وام دارد.

رئیس دولت نهم و دهم با تأکید بر اینکه بانک مرکزی پیش از این اعلام کرده بود که حساب ذخیره ارزی خالی است، گفت: موجودی حساب ذخیره ارزی صفر است و اینکه در این مصوبه گفته شده است با هر عنوان دیگر نیز گنگ و نامفهوم است؛ چرا که دولت نمی تواند از پول حوزه بهداشت و یا حقوق معلمان برداشت کند و به شهرداری بدهد.

احمدی نژاد با انتقاد از این نوع قانون نویسی گفت: وقتی قانون نگاشته می‌شود باید منطق اجرایی داشته باشد چرا که بانک مرکزی می گوید حساب ذخیره ارزی پول ندارد و قانون به صورتی نوشته می شود که حساب ذخیره ارزی به عنوان منبع در نظر گرفته می شود.

وی این مصوبه را و طرح این سوال را خلاف اصل ۷۵ قانون اساسی توصیف و تصریح کرد: جناب آقای مطهری عنایت نکردند که اصل ۷۵ با سایر اصول متفاوت است؛ چرا که آنچه بار مالی دارد قابل طرح در مجلس نیست واین مصوبه نیز خلاف اصل ۷۵ است.

رئیس دولت نهم و دهم با تأکید بر اینکه شورای نگهبان نیز این قانون را خلاف اصل ۷۵ اعلام کرده بود گفت: شورای نگهبان این قانون را خلاف اصل ۷۵ دانست و مجمع تشخیص نیز آن را رد کرد پس دلیلی برای طرح آن در مجلس وجود ندارد.

وی تأکید کرد: کاش به جای اینکه مرتب به دنبال بررسی این گونه مسائل باشید یک بار از نزدیک دقت کنید که چه اتفاقاتی در حوزه شهرداری رخ داده و دولت چه خدماتی را در کلان شهرها به خصوص شهر تهران در این زمینه انجام داده است.

احمدی نژاد در توصیف خدمات دولت نهم و دهم در عرصه شهرداری گفت: در ۳سال اخیر ۸ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان بابت عوارض به شهرداری‌ها، ۳ هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان به مترو کلان شهرها، ۶ میلیارد دلار به عنوان فاینانس به کلان شهرها غیر از تهران ارائه شده است که تمامی آن را دولت با ۵۰ درصد بازپرداخت تأمین کرده است.

وی ادامه داد:‌ در چند سال اخیر دولت نهم و دهم ۱۱ هزار و ۶۸ دستگاه اتوبوس با ۵/۸۲ درصد تخفیف به کلان شهرها ارائه دادیم که قبل از این تاریخ تعداد آنها ۲ هزار دستگاه بوده است و این یعنی ۵/۵ برابر کمک بیشتر.

رئیس دولت نهم و دهم در ارتباط با کمک‌های دولت نهم و دهم به کلان شهر تهران، گفت:‌ در چند سال اخیر ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پول نقد به شهرداری‌ها برای کارهای عمرانی کمک شده است که هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن برای مترو بوده که این میزان کمک ۷/۱۰ برابر کل کمک های دولتهای قبلی است.

وی ادامه داد:‌ بیش از ۳ میلیارد دلار مجوز فاینانس ارائه داده ایم و ۲۵۰ میلیارد تومان برای یارانه بلیط مترو پرداخت کرده‌ایم که این مبلغ حدود ۸ برابر کمک دولت‌های قبلی بوده است.

احمدی نژاد در ارتباط با موضوع عدم ترخصیص واگن‌های مترو، تصریح کرد: واگن های مترو در گمرک بود و حتی ۴ درصد عوارضی را که شما تصویب کرده بودید پرداخت نشده بود و دولت ۲۵ میلیارد تومان پرداخت کرد تا آنها از گمرک ترخیص شد و پس از آن نیز ۳۰ میلیارد تومان برای خرید واگن پرداخت کرد.

وی ادامه داد: فقط در شهر تهران در دولت نهم و دهم ۴ هزار و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس با ۵/۸۲ درصد تخفیف ارائه شده است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت بارها در پرداخت بدهی های کلان شهرداری ها به بانک ها کمک کرده است گفت:‌ در حال حاضر حدود ۸۰۰ میلیارد تومان فاینانس از بانک های داخلی برای مترو تهران اعمال کرده‌ایم و در بند ۲۲ بودجه امسال نیز ۲ میلیارد دلار برای این حوزه ها در نظر گرفته‌ایم که هنوز حتی یک دلار از آن را نیز حتی شهرداری تهران استفاده نکرده است.

وی تأکید کرد: بهتر نبود به جای این همه فشار به دولت سری می زدید و این کمک‌ها را از نزدیک می دیدید و به راستی در آنچه شما تصویب کردید رئیس جمهور چه کاری باید انجام می داد.

به گزارش خانه ملت، احمدی‌نژاد در پاسخ به دومین سوال از خود درباره اشتغال و رشد اقتصادی یادآور شد: دومین سوال از بنده درباره این است که با این اعداد و ارقام می‌توان ایجاد اشتغال کرد؟ بله به نظر بنده این مساله قابل تحقق است.

وی افزود: طبق گزارش مرکز آمار در سال ۸۹، ۷.۳ رشد اقتصادی را شاهد بوده‌ایم و همچنین بانک مرکزی نیز  رقم ۶.۱ درصد را اعلام کرده است پس با این اعداد و ارقام می‌توانیم یک میلیون و ۶۰۰ شغل ایجاد کرد لذا در صورتی که مجلس همکاری داشته باشد می‌توان تعداد اشتغال را افزایش داد.

رییس جمهور در توضیح سومین سوال خود درباره چگونگی عملکرد دولت درخصوص هدفمندی یارانه‌ها یادآور شد: همانطور که می‌دانید شدیدترین محدودیت‌ها در این مقطع زمانی وجود داشته است و همچنین با بحرانی جهانی و تحریم اقتصادی مواجه بوده‌ایم ولی براساس تاکیدات بسیاری از دوستان و دشمنان دولت عملکردی بسیار مناسب داشته است.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات موجود دولت فعلی بیشترین حمایت خود را از بخش تولید داشته است و همه تولیدات اساسی کشور در سال ۹۰ رشد قابل توجهی کرده است بنابراین طبق پیش‌بینی اولیه مرکز آمار و بانک مرکزی رشد اقتصادی در سال ۹۰ کمتر از سال ۸۹ نیست.

احمدی‌نژاد گفت: بیشترین کمک به بنگاه‌های اقتصادی در این دولت صورت گرفته است البته اگر مشکلات کوچکی برای برخی بنگاه‌های اقتصادی به وجود آمده است قابل حل است و ما هیچ تخلفی در این باره نداشتیم.

رئیس جمهور با خطاب قرار دادن مجلس یادآور شد: شما اعلام کرده‌اید دولت قیمت‌ها را به صورت ترجیحی اعلام کند  و ما نیز در واقع همین کار را انجام داده‌ایم و معتقدم گرانی‌های اخیر هیچ ارتباطی به هدفمند کردن یارانه‌ها ندارد و دلایل افزایش قیمت سکه و ارز بازی موضوعات دیگری است که در جایی مناسب‌تر دلیل آن را برای مردم توضیح خواهم داد.

وی با مورد خطاب قرار دادن نمایندگان مجلس گفت: بهتر است قانونی را که خود به تصویب رسانده‌اید مطالعه کنید و بدانید در مجمع عمومی که برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها طرح کرده‌اید نامی از رئیس جمهور وجود ندارد و جالب اینجاست که در درباره موضوعی که نام رئیس جمهور در آن   قید نشده است از وی سوال می‌‌پرسید.

به گزارش خانه ملت، رئیس قوه مجریه در پاسخ به سؤال چهارم نماینده‌های سؤال کننده با بیان اینکه می گویند من ۱۱ روز خانه نشینی کرده ام، گفت:‌این هم از آن حرف هاست؛ احمدی نژاد و خانه نشینی و استراحت؟! اکثر مردم به من می گویند یک روز هم استراحت کن و یک کم به خودت برس بعضی از خود دوستان هم گفته‌اند در این دولت حتی یک روز کارها تعطیل نشده است؛ اگر یک شب ساعت ۱۰ به خانه رفته‌ایم صبح بعد از اذان صبح و زودتر آمده ایم که به نوعی تلافی شود.

وی ادامه داد:‌ بسیاری از همکاران من پیچ و مهره ای شده‌اند؛ این وصله‌ها به دولت نمی چسبد، زندگی بنده نشان می دهد که همیشه سعی کردم با عمل، بیان درست و ادبیات صحیح و منطقی از ولایت دفاع کنم.

رئیس جمهور تصریح کرد: نشان دادم نظام ولایت نظام مهربانی عدالت، پیشرفت، کار، تلاش و نظام همبستگی است.

رئیس دولت دهم در پاسخ به سؤال پنجم نمایندگان گفت: آنها می گویند چرا در مورد مجلس این حرف ها را زده‌ای از این حرف ها چه هدفی داشته ای؟ اگر دنبال کشف نیت من هستید ما مخلص شما و مجلس و همه هستیم ولی بالاخره من با استدلال یک نظری را اعلام کردم شما هم با استدلال جواب دهید.

احمدی نژاد با تأکید بر اینکه ما هیچ دعوایی نداریم ادامه داد:‌ بالأخره باید این حد از آزادی را بشناسیم که رئیس جمهور بتواند یک کلمه حرف بزند شما هم توضیح دهید، جواب دهید و بحث کنید همان طور که گفتم فضای کشور فضای دوستانه و همکاری است.

رئیس قوه مجریه در پاسخ به سؤال ششم طراحان سوال گفت:‌ سوال کردند که چرا تشکیل وزارت ورزش و جوانان و معرفی وزیر آن دیر انجام شد و آن هم با یک نامه غیر معمول آیا این نشانه قانون گریزی دولت نیست.

رئیس جمهور با قرائت مصوبه مجلس درباره تشکیل وزارت ورزش و جوانان افزود: شما ببینید چه تصویب کرده اید (ماده واحده از تاریخ تصویب این قانون یعنی ۱۲/۱۰/۸۹: سازمان های تربیت بدنی و ملی جوانان با اعتبارات نیروی انسانی و امکانات ادغام و به وزارت ورزش و جوانان تبدیل می شود و اقدامات قانونی برای انجام اصلاحات لازم در مقررات مربوط، به عمل می آید. تبصره: هزینه ناشی از تغییر عنوان دستگاه از محل صرفه جویی در هزینه های جاری وزارت ورزش و جوانان تأمین می گردد.)

احمدی نژاد پس از قرائت مصوبه مجلس درباره تأمین هزینه تأسیس این وزارتخانه گفت:‌مگر ما جلوی تأمین هزینه‌های تأسیس این وزارتخانه را گرفتیم؟ این مصوبه در تاریخ ۳۰ دی ماه به ما ابلاغ شده است در حالی این مصوبه به ما ابلاغ شد که ۱۸ روز قبل دو سازمان در یکدیگر ادغام شدند.

وی ادامه داد:‌ این ادغام انجام شده ما چه کار می کردیم؟ در مصوبه مجلس آمده است اصلاحات لازم انجام خواهد شد؟ خوب اصلاح شود مگر ما مانع این اصلاح هستیم؟

رئیس قوه مجریه گفت: یک جا شما در ادغام وزارتخانه ها می گویید اول شرح وظایف را بدهید بعد وزیر را معرفی کنید اما اینجا بدون شرح وظایف می گویید هر چه زودتر وزیر را معرفی کنید و بعد هم اظهار می کنید رئیس جمهور در تأخیر معرفی وزیر تخلف کرده است.

احمدی نژاد با بیان این سوال که ما از چه چیزی تخلف کرده ایم؟ افزود: شما خود قاضی هستید آیا اینجا تکلیفی برای رئیس جمهور تعیین شده است؟ کجا گفته اید رئیس جمهور باید این سازمان ها را ادغام کند؟

رئیس دولت دهم افزود: گفتید این دو سازمان خودشان ادغام می شوند، مگر ما جلوی ادغام این دو را گرفته‌ایم؟ آنچه در مصوبه مجلس آمده است می گوید تأمین هزینه‌های وزارت ورزش و جوانان از محل صرفه جویی وزارتخانه هایی است که هنوز تشکیل نشده است مگر صرفه جویی ردیف است؟

رئیس جمهور با بیان اینکه شما که هر سال قانون بودجه می نویسید کجای این قانون ردیفی برای صرفه جویی گذاشته اید؟ تصریح کرد:‌ هر پولی محلی دارد ما می توانیم از محل کاهش هزینه ها پولی برداریم؟ از کجای تربیت بدنی باید صرفه جویی شود؟

وی ادامه داد: من با همه اختیاراتم این قانون را تقدیم شما می کنم دست شما را می بوسم مخلص شما هم هستم به جدتان قسم این قانون را اجرا کنید.

احمدی نژاد با بیان اینکه در این سوال که چرا با نامه غیر معمول وزیر را معرفی کرده اید گفت: این قانون این همه مشکل و ابهام دارد رئیس جمهور در این نامه برخی مشکلات این قانون را برای شما نوشته است که ایرادها را برطرف کنید تا ما این قانون را اجرا کنیم بعد هم که جوان خوبی را معرفی کردیم به خاطر همین مسائل رأی نیاورد.

رئیس جمهور افزود:‌ خنده دارتر این است که بعد از این مسائل برای بعضی همکاران ما به خاطر همین موضوع چند پرونده در دادگاه ها و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی تشکیل شده است و آنها هر روز باید بروند و پاسخگو باشند.

رئیس دولت دهم تصریح کرد:‌ همکاران ما باید به چه چیزی پاسخگو باشند خوب دو وزارتخانه باید ادغام می‌شد که شد حتی زمانی که ما ایراداتی به مشکلات این قانون گرفتیم این همه سر و صدا می شود.

احمدی نژاد ادامه داد:‌ یک دفعه رئیس جمهور گفته بالای چشمتان ابروست حالا ببینید چه خبر شده کار به سوال کشید.

به گزارش خانه ملت، احمدی نژاد در رابطه با تخصیص اعتبارات فرهنگی تأکید کرد: تخصیص ها به اندازه درآمدهاست زمانی که پولی نباشد مسلماً تخصیصی هم صورت نمی گیرد.

وی گفت: زندگی من هیچ تفاوتی با قبل نکرده حقوق نیز مشخص است، البته برخی اظهار کردند که احمدی نژاد حقوق استادی می گیرد و این خیلی زیاد است اما من حاضر هستم از همین حقوق هم بگذرم.

رئیس دولت دهم با بیان اینکه مجلس مصوب کرد بودجه های فرهنگی کشور در اختیار وزارت ارشاد و شورای ائمه جمعه و در اختیار استان ها است گفت:‌ استان ها چگونه این اعتبار را خرج می کنند این موضوع را شما مصوب کردید.

وی ادامه داد در شورای برنامه ریزی استان ها مجلس نیز عضو دارد در حالی که من عضوی در این شورا ندارم. این مبالغ کجا خرج شده باید از دیوان محاسبات بخواهید تا به این سوال پاسخ دهد. اما اگر از دیوان محاسبات این سوال را مطرح می‌کردید نیازی به گرفتن وقت ملت نبود.

احمدی‌نژاد با بیان این که من باید این سوال را از شما بپرسم که این اعتبارات در کجا هزینه شده، گفت: چرا که شما عضو شورای برنامه‌ریزی هستید اما من نه در این شورا شما تصویب می‌کنید که ۱۰ میلیون به یک بخش و سه میلیون به بخش دیگری اهدا شود در حالی که ما جهت‌های کلی را بیان می‌کنیم.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به هشتمین سوال نمایندگان مجلس هشتم که در رابطه با دلایل عزل وزیر امور خارجه در حین ماموریت اظهار کرد: چه کسی به ایشان ماموریت داده بود آیا این ماموریت از سوی من بود در حالی که من همچنین ماموریتی را به آقای متکی ندادم .

وی با تاکید بر این که ما قصدی نداشتیم و براساس اصل ۱۳۶ قانون اساسی این جزو اختیارات رئیس جمهور است، افزود: آیا از اختیارات رئیس جمهور می‌توان سوال پرسید در واقع باید در پس این سوالات مستند قانونی وجود داشته باشد ما فقط خواستیم تغییراتی در ساختار وزارت امور خارجه به وجود بیاید.

احمدی‌نژاد در ادامه و در پاسخ به نهمین سوال ۷۹ نماینده مجلس شورای اسلامی که در رابطه با قانون عفاف و حجاب بود بیان کرد: چرا هر زمان بحث فرهنگ مطرح می‌شود مردم را متهم می‌کنند و چرا با مردم برخورد می‌کنید.

وی با بیان این که ملت ایران با فرهنگ‌ترین و متمدن‌ترین ملت‌ها است افزود: همه ارزش‌ها، اصول، دین و معنویت را همین ملت حفظ کرده‌اند اما چرا تا بحث فرهنگ مطرح می‌شود جوانان و ملت را زیر سوال می‌برید.

رئیس دولت نهم و دهم این موضوع را جزو اشکالات اساسی در حوزه فرهنگ عنوان و تصریح کرد: ملت ایران، مومن و پاک هستند من و شما را نیز همین ملت بر سر کار آوردند. مساله ما این است که اعلام می‌کنیم که با مردم خوب برخورد کنید و توهین نکنید و به آنها سخت نگیرید.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر کسی به قول آقای مطهری به طور سازمان یافته با برنامه قصد تخریب نظام را دارد وظیفه دستگاه اطلاعاتی و قوه قضائیه است که به آن رسیدگی کند و باید حکم قانونی باشد.

وی تاکید کرد: تمام بحث ما این است که با توده‌های مردم باید با محبت برخورد شود. مبنای رفتار حکومت با مردم محبت و مهربانی است. از سوی دیگر کار فرهنگی با برخورد و بگیر و ببند صورت نمی‌گیرد و این بسیار روشن است که حقوق مردم محترم است و ما از آنها دفاع کردیم آیا این مساله بدی است.

احمدی‌نژاد با بیان این که با دخترها و پسرها برخورد سختگیرانه نباید داشته باشیم، افزود: تمام این افراد فرزندان خودمان هستند اگر شما به همین جوانان احترام بگذارید خواهید دید که آنها چه می‌کنند همانطور که در جنگ هم دید که این جوانان بودند که کشور را پیروز کردند.

به گفته رئیس جمهور آیا می‌توان در روزهای مناسبتی مانند ۲۲ بهمن،‌انتخابات دوربین را روی تمام تیپ‌ها بگیریم اما به محض آن که این دوران گذشت نسبت به همین تیپ‌ها سختگیرانه عمل می‌کنیم. این تناقض‌ها به هیچ وجه درست نیست.

وی با بیان این که چه کسی با من و شما نمایندگان برخورد کرده است، گفت: چون من و شما در مقامی هستیم هیچگونه اقدامی اشکال قانونی ندارد و فقط باید با دیگران برخورد شود کاری نکنیم که ملت بگویند "واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند/ چون به خلوت میروند آن کار دیگر می‌کنند" .

احمدی‌نژاد با طرح این سوال که آیا رئیس جمهور حق اظهار نظر در مورد مسائل کشور را ندارد، بیان کرد: با این استدلال هیچ فردی نباید صحبت کند مگر مملکت با یک حرف زیر و رو می‌شود.

رئیس دولت دهم در پاسخ به دهمین سوال نمایندگان که در رابطه با مکتب ایرانی است تصریح کرد: در این سوال مطرح شده که چرا حرف از ایران می‌زنید و این حرف باعث تعصبات قومی شده است در حالی که همه دنیا و همه تاریخ می‌دانند که ملت ایران یک ملت بزرگ است.

وی ادامه داد: مشی و نگاه ملت ایران متفاوت است و این تنها صحبت من نیست. ملت ایران ادامه راه پیامبر عزیز اسلام حضرت محمد (ص) و ائمه را ادامه می‌دهد.

احمدی‌نژاد با بیان این که ملت ایران اخلاق سیاست، محبت و شجاعت را با هم دارد و اهل قلم است تاکید کرد: با این تفاسیر مشخص است که این ملت با سایر ملت‌ها متفاوت است. ایران یک مرز جغرافیایی یا یک نژاد یا قوم نیست. ایران یک گلستان از مجموع اقوام مختلف است.

به گفته رئیس جمهور ایران یعنی شیعه علوی و اسلام ناب محمدی است. این در حالی است که من را متهم کردند که صحبت‌هایم باعث تحریک قومی علیه ایران شده است. براساس این حرف حتما جنگ هشت ساله نیز به دلیل حرف‌های من بود.

احمدی‌نژاد با طرح این سوال که به نظر شما پاک بودن، تلاش شبانه، خدمتگزاری شبانه‌روزی، دفاع از حقوق ملت، مبارزه با مفاسد، مسکن مهر و اجرا کردن شعارهای دولت‌های گذشته فراموش شده است، گفت: تعاریفی که پیامبر اکرم از ملت ایران کرده‌اند را همه می‌دانیم و دیگر نمی‌توان آن را تکذیب کرد.

وی با بیان این که ما از ابتدا اعلام کردیم مشی برخی را قبول نداریم، گفت: ما آمدیم که قطار مدیریت کشور را به ریل اصلی بازگردانیم. مقام معظم رهبری هم بارها بر این موضوع تاکید کردند. از سوی دیگر اگر ما در مقابل برخی مطالب سکوت می‌کنیم نشانه تایید اتهامات نیست حقیقت این است که ما دلسوز این ملت هستیم و من به حکم وظیفه‌ام باید از آزادی دفاع کنم.

احمدی‌نژاد بیان کرد: این همه جار و جنجال دلیلی ندارد و شما نیز باید از آزادی دفاع کنید. اگر نگوییم ایران از چه کلمه‌ای باید استفاده کنیم. خدا هم ایران را دوست دارد.

رئیس دولت نهم و دهم با تاکید بر این که این دولت حتی ضعیف‌ترین قوانین را به خوبی اجرا کرده و بیشترین همکاری را با مجلس داشته است تصریح کرد: در حالی که در این سوالات دولت متهم به قانون‌گریزی شده است اما براساس اصل ۸۸ قانون اساسی هر سوال باید متناسب با یک وظیفه باشد.

احمدی‌نژاد در ادامه صحبت‌های خود با طرح این سوال که آیا می‌توان از مجلس نیز سوال و انتقاد کرد افزود: چه کسی شمول قانون خدمات مدیریت کشوری پس از تایید شورای نگهبان را تغییر داد و مجلس و دیوان محاسبات را از شمول آن خارج کرد.

وی با بیان این که آیا قانون خوب است اما تنها برای دیگران گفت: بر این اساس همه باید براساس قانون خدمات مدیریت کشوری حقوق بگیرند اما مجلس و دیوان محاسبات باید حقوق متفاوتی دریافت کنند چه کسی چنین قانونی را تصویب کرد به عقیده شما می‌توان با قوانین عادی قانون اساسی را دور زد؟

به گفته احمدی‌نژاد این موضوع در اصل ۱۳۸ اتفاق افتاده است. آیین‌نامه داخلی مجلس برای اداره داخلی مجلس است. آیا می‌توان در آیین‌نامه مجلس برای دولت و سایر قوا تعیین تکلیف کرد؟ به عقیده شما می‌توان با فشار دادن یک دکمه شاسی فوق‌لیسانس گرفت؟

وی ادامه داد: در همین دولت و در همین مجلس ما متهم شدیم به یک میلیارد دلار تخلف از قانون، سوءاستفاده، در طول چهار پنج ماه انتخابات به ما توهین شد به طوری که یکی از مسوولان دیوان محاسبات در مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد احمدی‌نژاد دروغ می‌گوید اما پس از آن به این موضوع رسیدگی و مشخص شد که دولت تخلفی نکرده است.

رئیس جمهور با یادآوری این که یکی از همکاران فرمان جنگ علیه دولت را داده و اعلام کرده بود که باید با دولت جنگید و نباید حتی یکی از اعضای دولت باقی بماند و تابوی سوال از رئیس جمهور باید شکسته شود، گفت: رئیس جمهور خدمتگزار مردم است اما اگر واقعا جراتی وجود دارد و قرار است کاری صورت بگیرد به سایر افراد نیز بهتر است هشدار بدهید و بعد متوجه خواهید شد که آقای جوانفکر دچار چه وضعیتی شده است؟ از سوی دیگر نگران نباشید ما برای شما کمپوت می‌آوریم.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این که توهین به رئیس جمهور نشانه شجاعت نیست، اعلام کرد: از سوی دیگر رئیس جمهور مورد تعقیب قرار نمی‌گیرد. در نقاط مختلف دنیا زمانی نظام ارباب و رعیتی وجود داشت که بر این اساس فردی ارباب بود و صدها نفر رعیت بودند.

وی افزود: اما الان برعکس شده است یک رعیت به نام دولت وجود دارد و صدها نفر به او دستور می‌دهند در حالی که همه باید با یکدیگر کشور را اداره کنیم. ما خدا را شاکر هستیم که چندین نهاد مختلف ناظر بر دولت هستند.

رئیس جمهور با بیان این که خدا را شاکریم که تا امروز حتی یک مورد از تخلفات وارد شده به دولت اثبات نشده است این سوال را مطرح کرد که آیا به سایر دستگاه‌ها نیز نظارت داشته‌اید.

احمدی‌نژاد در ادامه صحبت‌های خود خطاب به نمایندگان گفت: دولت برای شکایت از شما باید به خود شما شکایت کند و ادامه داد: من شهادت می‌دهم که مجلس از تمام ظرفیت‌های قانونی و بعضا فراقانونی خود برای نظارت بر دولت به منظور اعمال نظرات خود در حوزه اجرایی کشور استفاده کرده است.

وی همچنین افزود: وقت ملت و کشور با ارزش است و باید با یکدیگر کشور را مدیریت و اداره کنیم.

به گزارش خانه ملت، احمدی نژاد در بخش پایانی سخنان خود، گفت:‌ غربی‌ها هم که بازی‌های زیادی در می‌آورند بر اصول خود پایبند هستند و ما متعهد هستیم که اخلاق را رعایت کنیم و تقوا و عدالت را اجرایی کنیم.

وی افزود:‌ توصیه مقام معظم رهبری همواره بر همدلی و وحدت بوده است.

رئیس جمهور در کلام آخر خود خطاب به نمایندگان ملت گفت: عزیزان راستش سوالاتی که مطرح کردید خیلی سخت نبود به نظرم طراح سوال از کسانی بود که با شاسی فوق لیسانس شد و این سوالات را می توانستید به نحو بهتری بیان کنیم.

احمدی نژاد افزود: حال گذشت و ما هم پاسخ دادیم حال که می خواهید نمره دهید خوب نمره دهید ما همه سوالات را به طور کامل پاسخ دادیم و یک مشت مطلب هم نوشتیم، انصافاً کمتر از نمره بیست بدهید بی معرفتی و نامردی است. عید همه شما مبارک سالم و سربلند باشید.



منبع:parliran.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد