حقوقدانان جوان

این پرنده مردنی نیست

حقوقدانان جوان

این پرنده مردنی نیست

کلیات لایحه بودجه ۹۱ در کمیسیون تلفیق تصویب شد

با ۲۰ رای موافق؛

کلیات لایحه بودجه ۹۱ در کمیسیون تلفیق تصویب شد

با ۲۰ رأی موافق در کمیسیون تلفیق، کلیات لایحه بودجه ۹۱ تصویب شد.

جعفر قادری در گفتگو باخانه ملت درباره نتیجه نشست کمیسیون تلفیق مجلس که صبح امروز با حضور علی لاریجانی برگزار شد، گفت: کمیسیون تلفیق با کلیات لایحه بودجه موافقت کرد.

این عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون تلفیق با ۲۰ رای موافق و ۹ رای مخالف از مجموع ۲۹ رای ماخوذه با کلیات لایحه بودجه موافقت کردند.

همچنین اعضای کمیسیون تلفیق پیش از رای به کلیات با ۲۸ رای موافق و ۷ رای مخالف از مجموع ۳۵ رای ماخوذه، آیین نامه کمیسیون تلفیق را اصلاح کردند.

عباسعلی نورا نیز درباره نشست امروز (دوشنبه ۲۱ فروردین‌ماه) کمیسیون تلفیق گفت: اعضای کمیسیون در نشست امروز که ابتدا با ۳۶ نفر آغاز و با ۲۹ نفر به پایان رسید با سخنانی که از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس و قول‌هایی که ابراهیم عزیزی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی مطرح کردند، به کلیات لایحه بودجه ۹۱ رأی دادند.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی افزود: در رأی گیری ابتدایی همانطور که آیین نامه مجلس ظرفیت داشت، اعضای کمیسیون تلفیق اصلاحات آیین نامه‌ای انجام دادند و با توجه به سخنان مطرح شده به کلیات بودجه رأی مثبت داند.

وی درباره قول‌های مطرح شده از سوی دولت برای اصلاح لایحه بودجه، گفت: لحاظ کردن کتبی اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه به طور شفاف، یکی از اصلی‌ترین مطالبی بود که معاونت راهبردی رئیس جمهور قول به انجام آن شد.

نورا با بیان این که در برخی موارد سقف بودجه به شکل مناسبی بسته نشده است، افزود: در نشست امروز دولت به ارائه اعداد و ارقام و اعلام سقف بودجه در مواردی که مورد نظر نمایندگان بود، مکلف شد.

نورا درباره دیگر مواردی که دولت قول به اجرای آن داده است، گفت: مشخص شدن نرخ ارز در لایحه، واقعی شدندر دخل و خرج‌ها، معلوم شدن میزان انتشار اوراق مشارکت و تطابق نداشتن برخی از بندهای لایحه بودجه با برنامه پنجم از جمله مواردی است که با توافق مجلس و دولت مکلف قرار به اصلاح آن داد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشتم یکی دیگر از اتفاقات با اهمیت امروز کمیسیونه تلفیق را ملزم شدن دولت به اجرای تمام تکالیف مطرح شده خواند و یادآور شد: پیش از این اگر مجلس در لایحه بودجه تغییری ایجاد می‌کرد، دولت توپ را به زمین مجلس می‌انداخت و بعضاً از اجرای آن سر باز می‌زد، ولی اجرای تمام تکالیف مطرح شده امروز، برای دولت الزام دارد.

وی با بیان این که حضور علی لاریجانی و تحلیل وی از مسائل روی داده در تلفیق بسیار راهگشا و به موقع بود، یادآور شد: نمایندگان نشان دادند که در فرصت کم هم می‌توان اصلاحات مناسبی را در بودجه لحاظ کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد