حقوقدانان جوان

این پرنده مردنی نیست

حقوقدانان جوان

این پرنده مردنی نیست

شادترین مردم جهان

مجله اقتصادى "فوربس" مردم ‌10 کشور جهان را به عنوان شادترین ساکنان این کره خاکى اعلام کرد. یکى از معیارهاى انتخاب این ‌10 کشور به عنوان شادترین کشورها در جهان، میزان تولید ناخالص داخلى در این کشورها بوده است. کارشناسان مجله اقتصادى "فوربس" طى تحقیقات خود اعلام کردند که ساکنان 10 کشور جهان، جزو شادترین و خوشحال‌ترین مردم روى کره زمین به شمار رفته و با توجه به بحران اقتصادى رو به رشدى که جهان را در بر گرفته، مردم این ‌10 کشور باز هم شاد هستند.



بنابر گزارش رسمى مجله "فوربس"، کشورهاى دانمارک، فنلاند و هلند در صدر این لیست قرار داشته و پس از آن سوئد، ایرلند، کانادا، سوئیس، نیوزلند، نروژ و بلژیک به ترتیب در رده‌هاى بعدى قرار دارند.
این در حالیست که بر اساس گزارش مجله فوربس، میزان رضایتمندى مردم از زندگى در دانمارک 90.1 درصد، فنلاند 85.9 درصد، هلند 85.1 درصد، سوئد 82.7 درصد، ایرلند 81.1 درصد،‌ کانادا ‌78 درصد ، سوئیس 77.4 درصد، نیوزلند 76.7 درصد، نروژ 76.5 درصد و در بلژیک 76.3 درصد است.

گفتنى است، یکى از معیارهاى انتخاب این ‌10 کشور به عنوان شادترین کشورها در جهان، میزان تولید ناخالص داخلى در این کشورها بوده است، چرا که به عنوان مثال دانمارک با داشتن ‌68 هزار دلار تولید ناخالص داخلى در سال ‌2009 میلادى به عنوان اولین کشور در صدر قرار گرفته است. یکى دیگر از معیارها، میزان ساعت کارى در هفته است، به طورى که در کشورهاى اسکاندیناوى مردم کمتر از ‌37 ساعت در هفته کار مى‌کنند، ولى در کشورهایى نظیر چین مردم بیش از ‌47 ساعت در هفته کار مى‌کنند، اما همچنان از زندگى مى‌نالند و از نوع زندگى خود ناراضى هستند.

علاوه بر این، میزان نرخ بیکارى در کشورهایى نظیر دانمارک دو درصد، در نروژ 2.6 درصد و در هلند 4.5 درصد است اما این میزان بر اساس اعلام وزارت کار آمریکا در این کشور هم اکنون ‌9 درصد تخمین زده شده است. به همین دلیل گفته مى‌شود که این ‌10 کشور جزو بهترین و شادترین مناطق روزى زمین به شمار مى‌روند و میزان طول عمر مردم در این ‌10 کشورها ، ‌85 تا ‌90 سال است.


 

1. دانمارک "Denmark"

 
میزان رضایتمندى مردم از زندگى: 90.1
خشنودى پیش بینى شده با زندگى آینده: 92.3
میزان تولید ناخالص داخلى در سال 2009: $68,362
نرخ بیکارى: 2%

کشور پادشاهى دانمارک در صدر این گزارش قرار دارد و بر اساس پژوهش هاى انجام شده، شادترین مردم دنیا در دانمارک زندگى مى کنند. دانمارک در حدود 5.5 میلیون نفر جمعیت دارد و درصد فقر در این کشور بسیار ناچیز است. براحتى میتوان فهمید که چرا دانمارک شادترین مردم جهان را دارد چرا که سطح آموزش و پرورش در این کشور بسیار بالاست. مدارس از کیفیت بالاى آموزشى برخوردارند و میزان شهریه مدارس خصوصى با توان مالى مردم سازگار است و مردم این کشور هم از درآمد خوبى برخودار هستند. دانمارک با کشورهاى آلمان، سوئد و نروژ هم مرز است. متوسط عمر افراد در حدود 78 سال میباشد. در آمد سرانه مردم دانمارک 34.600 دلار در سال است. دانمارک از دموکراسى، برابرى اجتماعى و محیط صلح آمیزى برخوردار و کشورى شکوفا و آباد است.

2. فنلاند "Finland"
 
میزان رضایتمندى مردم از زندگى: 85.9
خشنودى پیش بینى شده با زندگى آینده: 88.0
میزان تولید ناخالص داخلى در سال 2009: $55,344
نرخ بیکارى: 6.4%

از نظر روحیه شاد و سطح زندگى مردم فنلاند در رده دوم جهان قرار دارند. داراى 5.200.000 نفر جمعیت است و متوسط طول عمر افراد 79 سال و درآمد سرانه مردم این کشور 30.900 دلار است. داراى مرز مشترک با سوئد، روسیه، استونیا و نروژ میباشد. این کشور از نظر استاندارد هاى بهداشت و پزشکى و آسایش مردم در سطح بسیار بالایى قرار دارد و فقر در این کشور تقریبا قابل ذکر نیست.

3. هلند "Holland"

میزان رضایتمندى مردم از زندگى: 85.1
خشنودى پیش بینى شده با زندگى آینده: 88.2
میزان تولید ناخالص داخلى در سال 2009: $55,453
نرخ بیکارى: 4.5%

هلندى ها نیز سومین رده از این لیست را به خود اختصاص داده اند. حکومت هلند پادشاهى مشروطه‌است که در آن شاه یا ملکه نقشى در سیاست ندارد و تنها نماد ملى است. هلند در واقع یک دلتاى سرسبز است که رودخانه‌هایى چون راین از میان آن مى‌گذرد. از این رو هلند کوه ندارد و ارتفاع بلندترین تپه در جنوب این کشور ۳۲۲ متر بیشتر نیست.

4. سوئد "Sweden"
 
میزان رضایتمندى مردم از زندگى: 82.7
خشنودى پیش بینى شده با زندگى آینده: 85.6
میزان تولید ناخالص داخلى در سال 2009: $54,908
نرخ بیکارى: 6.4%
مردم سوئد چهارمین کشور شاد و سرزنده جهان هستند. داراى 9 میلیون جمعیت و متوسط طول عمر 81 سال و درآمد سرانه افراد این کشور 28.900 دلار میباشد. این کشور مالیات بسیار بالایى از شهروندان خود دریافت میکند اما در عوض یکى از بهترین سیستم هاى سلامتى و بهداشت در اروپا را داراست. مزایاى دریافتى و کار و شرایط مناسب آن خنده بر لبان شهروندان سوئدى میآورد. مردم این کشور براستى از آزادیها و حقوق قانونى برخوردارند. مردم عادى این کشور در صورت تمایل میتوانند نامه هاى رسمى نخست وزیر را ببینند! سوئد با کشورهاى دانمارک، نروژ و فنلاند هم مرز است.

5. ایرلند "Ireland"

میزان رضایتمندى مردم از زندگى: 81.1
خشنودى پیش بینى شده با زندگى آینده: 91.4
میزان تولید ناخالص داخلى در سال 2009: $63,788
نرخ بیکارى: 6.2%
ایرلندى ها پنجمین کشور شاد جهان هستند. ایرلند با 4 میلیون جمعیت و متوسط عمر 78 سال و درآمد سرانه 41.000 دلار در سال و اقتصاد کاملا باز و سیستم آموزشى بسیار بالا و سطح زندگى قابل مقایسه با استانداردهاى اروپایى، توانسته است که آسایش و آرامش و شادى را به مردم کشورش به ارمغان بیاورد. مشکل مسکن وجود ندارد و درجه فقر و بیکارى بسیار پائین است. متوسط طول عمر افراد 80 سال و در آمد سرانه مردم این کشور 35.700 دلار میباشد.

6. کانادا "Canada"
 
میزان رضایتمندى مردم از زندگى: 78.0
خشنودى پیش بینى شده با زندگى آینده: 87.3
میزان تولید ناخالص داخلى در سال 2009: $46,799
نرخ بیکارى: 6.1%

کانادایى ها در رده ششم قرار دارند و داراى 33 میلیون جمعیت و متوسط عمر 80 سال و درآمد سرانه 34.000 دلار که خود نشان از آرامش و آسایش است. کانادا داراى سیستم بهداشت و پزشکى فوق العاده بالایى میباشد و درصد جرائم در این کشور بسیار پائین است. کانادا از نظر استاندارد زندگى در رده 3 کشور بالاى رده بندى جهانى قرار دارد.

7. سوئیس "Switzerland"
 
میزان رضایتمندى مردم از زندگى: 77.4
خشنودى پیش بینى شده با زندگى آینده: 80.9
میزان تولید ناخالص داخلى در سال 2009: $65,563
نرخ بیکارى: 3%

کشور آرام و زیباى سوئیس در رده هفتم جدول شادترین مردم جهان قزار دارد. داراى 7.5 میلیون جمعیت است و متوسط طول عمر در این کشور در حدود 81 سال میباشد. نرخ جرائم در سوئیس بسیار پائین است و کشور از زیر بناى محکم اقتصادى برخوردار است. در آمد سرانه مردم این کشور 32.300 دلار است. مرکز صلیب سرخ جهانى در این کشور قرار گرفته است. فعالیت هاى ورزشى از جمله اسکى و قایقرانى نقش بسزایى در زندگى روزمره مردم این کشور دارد. معدل بودجه سلامتى براى هر نفر در این کشور در سال 3.445 دلار است. داراى مرز مشترک با آلمان، فرانسه، ایتالیا و اتریش میباشد.

8. نیوزیلند "New Zealand"

میزان رضایتمندى مردم از زندگى: 76.7
خشنودى پیش بینى شده با زندگى آینده: 85.5
میزان تولید ناخالص داخلى در سال 2009 :$ 30,556
نرخ بیکارى: 4%

نیوزیلند یا زلاندنو کشورى در جنوب غربى اقیانوس آرام است و در رده هشتم این رده بندى قرار دارد. نیوزیلند فاصله زیادى با دیگر خشکى‌هاى کره زمین دارد، بطوریکه استرالیا نزدیکترین همسایه این سرزمین در دو هزار کیلومترى آن قرار دارد. نرخ بارورى در نیوزیلند به نسبت کشورهاى توسعه یافته بسیار بالا است.
هر زن نیوزیلندى به ‌طور میانگین ۲/۲ فرزند را در طول عمر خود به‌ دنیا مى‌آورد. امید به زندگى هر کودک دختر ۸۱/۹ سال و هر پسر ۷۷/۹ سال است.

9. نروژ "Norway"

میزان رضایتمندى مردم از زندگى: 76.5
خشنودى پیش بینى شده با زندگى آینده: 84.3
میزان تولید ناخالص داخلى در سال 2009: $98,822
نرخ بیکارى: 2.6%

نروژ هم نهمین کشور انتخابى در این مجموعه مى‌باشد. مساحت نروژ ١٥٥/٣٨٥ کیلومتر مربع است. ۹۴/۲ درصد خاک کشور، زمین قابل کشت است. نروژ ٥٤٤/٢ کیلومتر مرز مشترک با همسایگان خود دارد. با فنلاند ۷۲۹ کیلومتر، با سوئد ٦١٩/١ کیلومتر و با روسیه ۱۹۶ کیلومتر. این کشور یکى از بهترین و مرغوب‌ترین چاه‌هاى نفت دنیا را در اختیار دارد. همین‌طور به علت اینکه نروژ را دریا احاطه کرده، یکى از چرخه‌هاى اقتصاد این کشور را آبزیان دریایى تشکیل داده‌اند.
لازم به ذکر است که نروژ 3 نوع ماهى دارد که در هیچ جاى دنیا یافت نمى شود. در بیشتر مناطق شمالى نروژ معمولا شش ماه شب است و شش ماه روز است. اکثر مناطق شمالى نروژ معمولا 9 ماه در سال بارش برف و باران را به همراه دارد.

10. بلژیک "Belgium"
 
میزان رضایتمندى مردم از زندگى: 76.3
خشنودى پیش بینى شده با زندگى آینده: 75.5
میزان تولید ناخالص داخلى در سال 2009: $49,888
نرخ بیکارى: 6.5%

پادشاهى بلژیک، دهمین انتخاب این رده بندى کشورى است در غرب اروپا. پایتخت آن بروکسل است. در شمال با هلند، در شرق با آلمان، در جنوب شرقى با لوکزامبورگ، در جنوب با فرانسه و از شمال غربى با دریاى شمال مجاور است. بلژیک یکى از مهم ترین و اصلى ترین اعضاء اتحادیه اروپا به شمار مى‌رود. زندگى فرهنگى بلژیک به تمرکز بین هر اقلیت گرایش دارد.

منبع : تیکس پیکس

نظرات 2 + ارسال نظر
حقوقدان آینده چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 22:52

ممنون از زحمات شما دوست حقوقی...
وبلاگ خوبیه ممنون اما بسیار سرد و خلوته موضوعات روز حقوقی کمرنگه
پیشنهاد من اینه که بخش خاصی رو اختصاص به سخنان و فعالیتهای شخصیتهای حقوقی موفق بدید
باز هم ممنون..

[ بدون نام ] یکشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 21:17

irane ma az akhar avale

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد